Kiedy sława staje się tragedią

Poruszający list Franka Sinatry do George'a Michaela.

Kiedy sława staje się tragedią George Michael / fot. Getty Images

W 1990 roku George Michael był u szczytu sławy. Wydał właśnie swój drugi solowy album Listen Without Prejudice Vol. 1, promował go singlem Freedom, który zdobył szturmem listy przebojów na całym świecie, a w teledysku do jego utworu wystąpiły supermodelki: Linda Evangelista, Naomi Campbell i Cindy Crawford. Mimo tych sukcesów w wywiadzie dla Los Angeles Times Calendar artysta mówił, że sława zrobiła z niego nieszczęśliwego człowieka i nigdy więcej nie chciałby tego doświadczać. Te wyznania przeczytał 75-letni wówczas Frank Sinatra, po czym napisał do Michaela list otwarty, który tydzień później został opublikowany na łamach magazynu.

Teraz, po niespodziewanej śmierci 53-letniego artysty, tamten tekst przypomniano. „Talent nie może być zmarnowany”, pisał Sinatra do młodszego kolegi. „Ci, którzy go mają – a Ty oczywiście należysz do tego grona, w innym przypadku nie byłbyś w Calendar obok Rudy'ego Vallee – muszą go objąć, przytulić, czuwać nad nim, a potem się nim dzielić. Inaczej może być im szybko odebrany, jakby ktoś im go tylko wypożyczył”.

Dalej Sinatra pisał boleśnie szczerze: „Sława staje się tragedią wtedy, gdy nikt nie przychodzi na twój występ i śpiewasz dla sprzątaczki w jakiejś pustej spelunie, gdzie od dnia świętego Swituna nie widziano klienta, który by zapłacił. Ty jesteś daleko od tego miejsca. Jesteś ważnym gościem, stoisz na najwyższym szczeblu drabiny zwanej gwiazdorstwem (...).” Na wypadek gdyby Michael powątpiewał w szczerość intencji starszego kolegi, Sinatra kończył swój list: „Zaufaj mi. Ja w tamtym miejscu byłem”.

Podobno nie ma pewności, czy adresat przeczytał te słowa, nigdy się do nich w żaden sposób nie odniósł. Teraz, po dramatycznej śmierci George'a Michaela, nabierają nowego znaczenia.

Zobacz także: 10 największych przebojów George'a Michaela.

Skomentuj
Reklama

Polecane wideo

Podobne tematy

Reklama
...prowadzić własnego programu kulinarnego na Youtube jak modelka Jourdan Dunn?

Najnowsze artykuły

×
Zarejestruj się w Klubie VIP Harper's Bazaar
Wstąp do Klubu VIP i otrzymuj najnowsze informacje ze świata Harper's Bazaar,
zniżki na zakupy oraz zaproszenia na wyjątkowe wydarzenia!
×
Warsztaty Women at Work

Wypełnij Formularz zgłoszeniowy na Warsztaty Women at Work

Cykl Women at Work skierowany jest do kobiet prowadzących własne firmy oraz zajmujących kierownicze i zarządcze stanowiska w przedsiębiorstwach *

Zapraszamy na warsztaty, które pozwolą odpowiedzieć na pytania:

  • Jak zdefiniować pozycję i rolę kobiet w biznesie?
  • Jak komunikować markę osobistą oraz markę liderki w biznesie?
  • W jaki sposób tworzyć i pielęgnować własny, biznesowy styl?
  • Jak skutecznie zarządzać wpływem, jaki nasz biznes wywiera na otoczenie oraz aktywnie włączyć się w proces tworzenia firm odpowiedzialnych społecznie?
  • Jak zapewnić stabilność i ciągłość własnego biznesu?
Administratorem podanych przez Panią danych osobowych jest Marquard Media Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (00-679) przy ul. Wilczej 50/52.
Pani dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane w celu wyłonienia uczestników i organizacji warsztatów Women at Work, a także, w przypadku wyrażenia zgody, w celach marketingowych.
Pani dane osobowe będą udostępnianie podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa oraz podmiotom współpracującym przy organizacji warsztatów.
Posiada Pani prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.

* Skontaktujemy się wyłącznie z wybranymi uczestniczkami w celu dokonania ostatecznej rejestracji.