Reklama

Czytanie książek wzbogaca

Dosłownie!

Czytanie książek wzbogaca Karlie Kloss w kampanii kolekcji Stella McCartney na jesień 2016 / fot. materiały prasowe

Kiedy natknęliśmy się w sieci na te badania, od razu zaczęliśmy przypominać sobie wszystkie książki, które zawzięcie pochłanialiśmy w dzieciństwie. Z raportu opublikowanego na łamach Economic Journal, periodyku Królewskiego Towarzystwa Ekonomicznego, ukazującego się od 1891 r. wynika niezbicie, że pozytywny wpływ tych lektur odczuwamy dopiero po latach, ale za to jak! Okazuje się bowiem, że osoby, które w dzieciństwie przeczytały więcej niż 10 książek, w dorosłym życiu zarabiają... o 21% więcej niż ci, którzy tego nie zrobili.

O korzyściach płynących z lektury pisaliśmy już wielokrotnie, między innymi tutaj. Pod uwagę braliśmy nasze zdrowie i zmniejszenie poziomu stresu, wydłużenie życia, lepszą pamięć, koncentrację i dobry sen. Badania z Economic Journal nie pozostawiają jednak wątpliwości, że czytając czerpiemy również bardzo wymierne korzyści.

Na potrzeby eksperymentu włoscy naukowcy przepytali ponad 6000 Europejczyków w wieku od 60 do 96 lat. Wzięto pod uwagę przebiegi ich karier oraz liczbę książek w domowej bibliotece.

Zobacz także: Czytamy non stop - najlepsze książki na zimowe wieczory!

Reklama

Polecane wideo

Reklama
Skomentuj

Podobne tematy

Zobacz również

Reklama
...jeść wyłącznie czekolady na lunch tak jak Sonia Rykiel?
Reklama

Najnowsze artykuły

Reklama
×
Zarejestruj się w Klubie VIP Harper's Bazaar
Wstąp do Klubu VIP i otrzymuj najnowsze informacje ze świata Harper's Bazaar,
zniżki na zakupy oraz zaproszenia na wyjątkowe wydarzenia!
×
Warsztaty Women at Work

Wypełnij Formularz zgłoszeniowy na Warsztaty Women at Work

Cykl Women at Work skierowany jest do kobiet prowadzących własne firmy oraz zajmujących kierownicze i zarządcze stanowiska w przedsiębiorstwach *

Zapraszamy na warsztaty, które pozwolą odpowiedzieć na pytania:

  • Jak zdefiniować pozycję i rolę kobiet w biznesie?
  • Jak komunikować markę osobistą oraz markę liderki w biznesie?
  • W jaki sposób tworzyć i pielęgnować własny, biznesowy styl?
  • Jak skutecznie zarządzać wpływem, jaki nasz biznes wywiera na otoczenie oraz aktywnie włączyć się w proces tworzenia firm odpowiedzialnych społecznie?
  • Jak zapewnić stabilność i ciągłość własnego biznesu?
Administratorem podanych przez Panią danych osobowych jest Marquard Media Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-305), Aleje Jerozolimskie 142A.
Pani dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane w celu wyłonienia uczestników i organizacji warsztatów Women at Work, a także, w przypadku wyrażenia zgody, w celach marketingowych.
Pani dane osobowe będą udostępnianie podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa oraz podmiotom współpracującym przy organizacji warsztatów.
Posiada Pani prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.

* Skontaktujemy się wyłącznie z wybranymi uczestniczkami w celu dokonania ostatecznej rejestracji.