5 rzeczy, których kobiety sukcesu nigdy nie robią rano

Do wprowadzenia w życie od zaraz!

5 rzeczy, których kobiety sukcesu nigdy nie robią rano fot. HarpersBazaar.com

Jeśli jest jedna część dnia, która wymaga naszej szczególnej uwagi, to jest nią poranek. Te pierwsze godziny są jak przygotowania do ważnego meczu; to czas, kiedy możesz się wyciszyć, spokojnie pomyśleć i pozytywnie nastroić. Wiemy, że Gigi Hadid zaczyna dzień od treningu boksu, a Gwyneth Paltrow od szklanki ciepłej wody z cytryną. Ale czego unikać o poranku, by wystartować w najbardziej pozytywny sposób? Przeprowadziliśmy sondę wśród trzynastu kobiet, które w najróżniejszych dziedzinach osiągnęły sukces – w modzie, w biznesie, w mediach. I o to, co z niej wynika.

1. Nie sprawdzają e-maili.

Choć mają pewność, że ich skrzynka mailowa jest pełna, telefon nie jest pierwszą rzeczą, którą biorą do ręki po przebudzeniu. Robią to dopiero w pracy, a potem też się w tej kwestii „dyscyplinują”. I słusznie, bo badania przeprowadzone wśród blisko 2000 pracowników wykazały, że ci, którzy często sprawdzają w ciągu dnia swoje skrzynki mailowe, są o wiele bardziej zestresowani, mają większe problemy z koncentracją, są mniej kreatywni, mniej efektywni i mniej skuteczni. Tak przy okazji: specjaliści twierdzą, że na maile najlepiej odpowiadać trzy razy dziennie.

2. Nie pozwalają sobie na drzemki

Jeszcze pięć minut, dziesięć, piętnaście... Kuszące i przyjemne. A potem nie możemy uwierzyć, że już tak późno. Kobiety sukcesu są zgodne, że takie poranne dosypianie to jeden z najgorszych sposobów na to, by zacząć dzień. Amerykanie mają nawet takie powiedzenie: „You snooze, you lose” (Drzemiesz, przegrywasz). Przerywany sen, podobnie jak krótkotrwały nawet brak snu, może zmniejszać koncentrację uwagi, powodować drażliwość i wahania nastroju, a także skutkować ospałością i obniżoną sprawnością fizyczną w ciągu dnia. I jak wtedy odnosić sukcesy?

3. Nie zastanawiają się, co na siebie włożyć

One już to wiedzą. Ranek to nie jest dobra pora na podejmowanie decyzji, nawet w kwestiach typu: spodnie czy spódnica? sweter czy marynarka? Kobiety sukcesu wieczorem planują, w co się ubiorą następnego dnia, sprawdzając uprzednio prognozę pogody i kalendarz spotkań. Jeśli chcą włożyć coś nowego, przymierzają to. Dobierają buty i torebkę. Pośpiech jest jak wiadomo złym doradcą, ale jeszcze gorszym stylistą.

4. Nie ignorują swojej rodziny

Kobiety sukcesu wiedzą, że poranek to ważny i dobry czas na to, by pobyć z dziećmi czy z partnerem, zanim zacznie się to całe codzienne zamieszanie. Potrafią wcześniej wstać, by przygotować śniadanie czy spokojnie napić się kawy z najbliższymi. Ponieważ rzadko udaje im się zjeść obiad z rodziną, a kolacji często nie jadają (bo już po 18.00!), śniadanie to jedyna okazja, by choć na chwilę usiąść razem przy stole.

5. Nie śpieszą się

Bo jeśli wszystko mają dobrze zorganizowane, zaplanowane, przemyślane, i wstały o tej godzinie, o której zadzwonił budzik – nie muszą się śpieszyć. Spokojny poranek pozwala im pozytywnie nastroić się na cały dzień. A poza tym wiedzą, że nic tak nie szpeci kobiety jak pośpiech. I nic tak nie wytrąca z równowagi.

Zobacz także: Jak Cię widzą, tak Ci... płacą!

Skomentuj
Reklama

Polecane wideo

Podobne tematy

Zobacz również

Reklama
...zmienić imienia i nazwiska jak projektant Michael Kors?

Najnowsze artykuły

Reklama
×
Zarejestruj się w Klubie VIP Harper's Bazaar
Wstąp do Klubu VIP i otrzymuj najnowsze informacje ze świata Harper's Bazaar,
zniżki na zakupy oraz zaproszenia na wyjątkowe wydarzenia!
×
Warsztaty Women at Work

Wypełnij Formularz zgłoszeniowy na Warsztaty Women at Work

Cykl Women at Work skierowany jest do kobiet prowadzących własne firmy oraz zajmujących kierownicze i zarządcze stanowiska w przedsiębiorstwach *

Zapraszamy na warsztaty, które pozwolą odpowiedzieć na pytania:

  • Jak zdefiniować pozycję i rolę kobiet w biznesie?
  • Jak komunikować markę osobistą oraz markę liderki w biznesie?
  • W jaki sposób tworzyć i pielęgnować własny, biznesowy styl?
  • Jak skutecznie zarządzać wpływem, jaki nasz biznes wywiera na otoczenie oraz aktywnie włączyć się w proces tworzenia firm odpowiedzialnych społecznie?
  • Jak zapewnić stabilność i ciągłość własnego biznesu?
Administratorem podanych przez Panią danych osobowych jest Marquard Media Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (00-679) przy ul. Wilczej 50/52.
Pani dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane w celu wyłonienia uczestników i organizacji warsztatów Women at Work, a także, w przypadku wyrażenia zgody, w celach marketingowych.
Pani dane osobowe będą udostępnianie podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa oraz podmiotom współpracującym przy organizacji warsztatów.
Posiada Pani prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.

* Skontaktujemy się wyłącznie z wybranymi uczestniczkami w celu dokonania ostatecznej rejestracji.