Hygge. Po duńsku szczęście

Najmodniejszy sposób na życie.

Hygge. Po duńsku szczęście fot. Getty Images

Choć idea narodziła się w Danii 200 lat temu, hygge przeżywa swój boom popularności właśnie teraz (w ostatnich miesiącach ukazało się kilka poradników na ten temat). O co chodzi? Hygge to odpowiedź na odwiecznie towarzyszące ludzkości pytanie „Jak żyć?”. A dokładnie: jak żyć, żeby być szczęśliwym. Duńczycy podobno wiedzą to najlepiej. Według Meika Wikinga, autora jednej z książek, a jednocześnie dyrektora Instytutu Szczęścia w Kopenhadze, to najszczęśliwszy naród na świecie. Jednocześnie na co zupełnie przeciwnego wskazują statystyki samobójstw w tym kraju, choć z roku na rok sytuacja się poprawia. Czyżby hygge było skutecznym lekiem na skandynawską depresję? Być może.

Nowości na polskim rynku wydawniczym poświęcone hygge / fot. materiały prasowe

Filozofia jest alternatywą dla szybkiego życia i ciągłej pogoni za sukcesem. Chodzi o to, by czasem się zatrzymać. Docenić zwyczajne chwile i proste przyjemności. Można sobie w tym pomóc, tworząc wokół siebie ciepłą, przyjemną atmosferę – otaczając się przyjaznymi ludźmi i pięknymi przedmiotami (bez zakupów się więc nie obejdzie, choć z założenia miało być antykonsumpcyjnie...). Niezbędne gadżety? Świece (zapalane na co dzień, a nie tylko od święta), kubek gorącej kawy, herbaty lub grzanego wina (najlepiej w dzianinowym ocieplaczu), grube koce i mnogość poduszek. Rzeczy niepożądane? Telefony i komputery, czyli pożeracze czasu i wysysacze energii. Zamiast siedzieć na Facebooku lepiej wyjść na spacer albo spędzić czas z najbliższymi. Nauczyć się być tu i teraz.

Zobacz także: Śniadania projektantów!

 
Reklama

Polecane wideo

Skomentuj

Podobne tematy

Zobacz również

Reklama
...nosić od stóp do głów najsłynniejszego wzoru Etro - Peisley?

Najnowsze artykuły

Reklama
×
Zarejestruj się w Klubie VIP Harper's Bazaar
Wstąp do Klubu VIP i otrzymuj najnowsze informacje ze świata Harper's Bazaar,
zniżki na zakupy oraz zaproszenia na wyjątkowe wydarzenia!
×
Warsztaty Women at Work

Wypełnij Formularz zgłoszeniowy na Warsztaty Women at Work

Cykl Women at Work skierowany jest do kobiet prowadzących własne firmy oraz zajmujących kierownicze i zarządcze stanowiska w przedsiębiorstwach *

Zapraszamy na warsztaty, które pozwolą odpowiedzieć na pytania:

  • Jak zdefiniować pozycję i rolę kobiet w biznesie?
  • Jak komunikować markę osobistą oraz markę liderki w biznesie?
  • W jaki sposób tworzyć i pielęgnować własny, biznesowy styl?
  • Jak skutecznie zarządzać wpływem, jaki nasz biznes wywiera na otoczenie oraz aktywnie włączyć się w proces tworzenia firm odpowiedzialnych społecznie?
  • Jak zapewnić stabilność i ciągłość własnego biznesu?
Administratorem podanych przez Panią danych osobowych jest Marquard Media Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (00-679) przy ul. Wilczej 50/52.
Pani dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane w celu wyłonienia uczestników i organizacji warsztatów Women at Work, a także, w przypadku wyrażenia zgody, w celach marketingowych.
Pani dane osobowe będą udostępnianie podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa oraz podmiotom współpracującym przy organizacji warsztatów.
Posiada Pani prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.

* Skontaktujemy się wyłącznie z wybranymi uczestniczkami w celu dokonania ostatecznej rejestracji.