Postanowienia na 2017: zrzucić wagę i czuć się lepiej we własnym ciele

7 prostych zasad, dzięki którym osiągniesz to w 17 dni.

Postanowienia na 2017: zrzucić wagę i czuć się lepiej we własnym ciele Karlie Kloss w kampanii kolekcji Stelli McCartney dla marki Adidas / źródło: instagram.com/mytheresa

Aż 82 proc. Polaków podejmuje noworoczne postanowienia – wynika z badania, które przeprowadziła międzynarodowa firma badawcza Ipsos. Na przykład obiecujemy sobie, że w 2017 roku schudniemy, zadbamy o formę albo zaczniemy zdrowiej się odżywiać. Ile z nas jednak 17 stycznia będzie mogło powiedzieć, że dopięło swego? Według statystyk uda się to – prawda jest brutalna – zaledwie 11 procentom populacji... Ale oni w odróżnieniu od nas nie podchodzą do tego impulsywnie, a nie metodycznie.

Dlaczego 17 dni? Bo przez te pierwsze dwa i pół tygodnia nowego roku nadajemy odpowiednie tempo naszemu życiu i budujemy aurę sukcesu na kolejne 348 dni. Postępowanie według poniższych zasad zwiększy Twoje szanse na dotrzymanie danego sobie słowa i zapewni Ci formę jeszcze długo po karnawale.

Po pierwsze: konsekwencja

Wprowadzanie noworocznych zmian najczęściej zaczynamy od razu od skoku na głęboką wodę. Gdy wybija ostatni kurant starego roku, postanawiamy od tego momentu codziennie się gimnastykować, przejść na dietę paleo i nie brać do ust alkoholu. I właśnie w tym jednoczesnym łapaniu kilku srok za ogon tkwi największy błąd. Zamiast angażować się na 100% (i spłonąć słomianym ogniem), pierwsze 17 dni poświęć konsekwentnemu zaszczepianiu sobie nowych nawyków. Z czasem zaczniesz dodawać kolejne.

Cel na 17 dni: Ćwicz nie więcej niż trzy-cztery razy w tygodniu i dotrzymuj danego słowa w – powiedzmy – 90%.

Po drugie: białko i warzywa w każdym posiłku

Diety są koszmarem. Najpierw musisz obkupić się w produkty, które do tej pory omijałaś szerokim łukiem, potem dużo stać przy kuchni, a na koniec jeść rzeczy tak mdłe, że ledwie wydają się jadalne. Koniec końców po 17 stycznia – jak w piosence Agnieszki Chylińskiej – mówisz sobie: „dość!” i zamawiasz pizzę. Ale jest o wiele łatwiejszy sposób: po prostu w dalszym ciągu jedz to, co jesz, tylko kontroluj porcje. Twój jadłospis powinien być bogaty w: białko (dzięki niemu nie zbudujesz mięśni, ale też spalisz więcej tłuszczu) oraz warzywa (źródło niezbędnych dla zdrowia witamin, minerałów i błonnika).

Cel na 17 dni: Zadbaj, by w każdym posiłku znalazły się dwie porcje białka (wielkości dłoni) i dwie porcje warzyw (wielkość pięści). Możesz sobie pozwolić na małe odstępstwa, ale nie większe niż 15-20%.


Po trzecie: ćwiczenia

To, co teraz przeczytasz, z pewnością Cię zaskoczy. Rozpoczynając ćwiczenia, unikaj treningu interwałowego. Skoncentruj się na tym, czego nienawidzą wszyscy, czyli niespiesznym cardio (130-150 uderzeń serca na minutę przez 30-60 minut). Zbyt intensywne ćwiczenia przeciążą stawy i wycieńczą Cię fizycznie, za to trening aerobowy wzmacnia serce, mózg, zwiększa tolerancję na stres i poprawia ogólną kondycję organizmu bez łez.

Cel na 17 dni: Ćwicz cardio przynajmniej raz w tygodniu przez 30-45 minut. Najlepiej według ustalonego wcześniej planu treningowego.

Po czwarte: rośnij w siłę

Przez pierwszych 17 dni roku 2017 rób wykonuj przede wszystkim te ćwiczenia, które rzeźbią mięśnie i kształtują ciało: przysiady, wypady, wyciskanie, wiosła, martwe ciągi i zwisy. Na każdym treningu dodawaj sobie jednak po 1-2 kilogramy obciążenia. A twoje mięśnie, dostosowując się do „nowych wymagań”, zaczną rosnąć.

Cel na 17 dni: Co trening zwiększaj każdą serię ćwiczeń o 10 procent.

 

Po piąte: nie odstawiaj węglowodanów

Nie zaczynaj „dobrej zmiany” w swoim życiu od wykreślenia z jadłospisu wszystkich cukrów, bo po prostu je spalisz na siłowni. Po treningu węglowodanami „zatankujesz” mięśnie i i wyregulujesz poziom leptyny, hormonu tkanki tłuszczowej, który kontroluje metabolizm. A najlepiej po cukry sięgaj tylko wtedy, gdy potrzebujesz energii do treningu. Godzina na siłowni? Proszę bardzo! 8 godzin za biurkiem? To raczej nie jest dobry pomysł...

Cel na 17 dni: Przed i po treningu zjedz dwie porcje (wielkości pięści) węglowodanów. Ale zdrowych! Na przykład produktów pełnoziarnistych, ziemniaków, komosy ryżowej, ryżu i owoców.

 

Po szóste: 8 godzin snu każdej nocy

Sen to nie czas stracony, ale okres gdy ciało się regeneruje. Marny sen to prosta droga do gorszych wyników. Nie pomoże nawet 8 treningów w tygodniu ani wyłączne odżywianie się sałatą i wodą. Potraktuj więc sen tak poważnie, jakby był to jak „fitness po godzinach”...

Cel na 17 dni: Śpij po 8 godzin co najmniej pięć nocy w tygodniu. Poza tym godzinę przed pójściem do łóżka wyłącz urządzenia elektroniczne. Monitor komputera, ekran komórki a nawet zwykły telewizor zakłócają nasz sen.

 

Po siódme: Wrzuć na luz

Codzienne nerwy w pracy, kredyt nie tylko podnoszą ciśnienie krwi, ale też zalewają nas hormonami stresu, które spowalniają przyrost mięśni, ograniczają utratę tłuszczu i kładą się cieniem na naszych wysiłkach nie tylko w siłowni, ale też w sypialni. W ciągu pierwszych 17 dni nowego roku każdego dnia wygospodaruj dla siebie kilka chwil na medytację i pokonanie stresu. Twoje ciało Ci podziękuje.

Cel na 17 dni: Każdego dnia poświęć 10 minut dla siebie. Zamknij oczy, oddychaj głęboko i powoli. Możesz medytować lub drzemać.

Skoro już wiesz, jak dotrzymać noworocznych postanowień, co cię jeszcze powstrzymuje? Do roboty!

Zobacz także: 5 rzeczy, które pomogą Wam spełnić noworoczne postanowienia!

Skomentuj
Reklama

Polecane wideo

Podobne tematy

Zobacz również

Reklama
...zagrać w ulubioną grę modelki Cary Delevingne - Call of Duty?

Najnowsze artykuły

Reklama
×
Zarejestruj się w Klubie VIP Harper's Bazaar
Wstąp do Klubu VIP i otrzymuj najnowsze informacje ze świata Harper's Bazaar,
zniżki na zakupy oraz zaproszenia na wyjątkowe wydarzenia!
×
Warsztaty Women at Work

Wypełnij Formularz zgłoszeniowy na Warsztaty Women at Work

Cykl Women at Work skierowany jest do kobiet prowadzących własne firmy oraz zajmujących kierownicze i zarządcze stanowiska w przedsiębiorstwach *

Zapraszamy na warsztaty, które pozwolą odpowiedzieć na pytania:

  • Jak zdefiniować pozycję i rolę kobiet w biznesie?
  • Jak komunikować markę osobistą oraz markę liderki w biznesie?
  • W jaki sposób tworzyć i pielęgnować własny, biznesowy styl?
  • Jak skutecznie zarządzać wpływem, jaki nasz biznes wywiera na otoczenie oraz aktywnie włączyć się w proces tworzenia firm odpowiedzialnych społecznie?
  • Jak zapewnić stabilność i ciągłość własnego biznesu?
Administratorem podanych przez Panią danych osobowych jest Marquard Media Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (00-679) przy ul. Wilczej 50/52.
Pani dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane w celu wyłonienia uczestników i organizacji warsztatów Women at Work, a także, w przypadku wyrażenia zgody, w celach marketingowych.
Pani dane osobowe będą udostępnianie podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa oraz podmiotom współpracującym przy organizacji warsztatów.
Posiada Pani prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.

* Skontaktujemy się wyłącznie z wybranymi uczestniczkami w celu dokonania ostatecznej rejestracji.