Trendy 2016 roku według Google

Raport Fashion Trends 2016 zdradza, jakie hasła są najczęściej wyszukiwane w kategorii „moda”.

Trendy 2016 roku według Google fot. ImaxTree / agencja Free

Ten rok należał zdecydowanie do kurtki bomberki. Liczba jej wyszukiwań wzrosła w 2016 o 297 procent w Wielkiej Brytanii i aż o 612 procent w Stanach Zjednoczonych. Internauci chcieli wiedzieć, jak noszą je: modelka Gigi Hadid, były piłkarz David Beckham, raper Kanye West – to ich nazwiska najczęściej wpisywano obok frazy „bomber jacket”. Szukając idealnej kurtki o tym fasonie, użytkownicy podawali w wyszukiwarce interesujący ich kolor (czarny, różowy, oliwkowy lub khaki), materiał, z którego powinna być wykonana (skóra, satyna, jedwab, zamsz) oraz rodzaj zdobienia (hafty, kwiatowe wzory, moro, naszywki). Najbardziej pożądane bomberki to te w stylu militarnym.

                                                             fot. ImaxTree / agencja Free


Drugie miejsce w kategorii „moda” według Google należy do garderoby eksponującej ramiona (sukienki, topy, swetry, kombinezony, bikini, body). W maju tego roku zainteresowanie tzw. hiszpańskim dekoltem wzrosło o 261 procent w Wielkiej Brytanii i o 347 procent w Stanach Zjednoczonych (w porównaniu do grudnia 2015 roku). Badania pokazują, że internautom trend spodobał się na tyle, że chcą go nosić niezależnie od wieku, rozmiaru i okazji (kategorie pomocnicze to m.in.: ślub, plus size, moda ciążowa, festiwal, casual, bikini, wakacje). Użytkownicy googlowali, jak ów trend zaadaptowały w codziennych stylizacjach modelki Alexa Chung i Kendall Jenner oraz pierwsza dama Michelle Obama. Sami szukają w internecie ubrań z hiszpańskim dekoltem w kolorze czerni, bieli i czerwieni, wykonanych z koronki, lnu lub denimu oraz ozdobionych wzorami kwiatów bądź pasków.

                                                              fot. ImaxTree / agencja Free

Na ostatnim miejscu na podium znalazły się kombinezony (tu wyróżniono modele z długimi i krótkimi spodniami oraz te odsłaniające plecy). Trend ten odnotowuje stabilny, równomierny wzrost od 2014 roku. Podobnie jak w przypadku odkrytych ramion, internautów interesują kombinezony pasujące niezależnie od okazji, wieku, rozmiaru i płci, a inspiruje ich styl piosenkarki Taylor Swift, celebrytki Kylie Jenner oraz modelki Kate Moss. Preferowane kolory: czerń, biel, niebieski i khaki, materiały: koronka, denim, cekiny, wzory (kwiaty, ręczne farbowania oraz krata gingham).

Raport Google przekłada się oczywiście na asortyment sklepów online. Znane marki odzieżowe latem oferowały po kilka, a nawet kilkanaście modeli kurtki bomberki, bluzek, sukienek i swetrów odsłaniających ramiona oraz kombinezonów z szortami.

Skomentuj
Reklama

Polecane wideo

Podobne tematy

Zobacz również

Reklama
...zmienić imienia i nazwiska jak projektant Michael Kors?

Najnowsze artykuły

×
Zarejestruj się w Klubie VIP Harper's Bazaar
Wstąp do Klubu VIP i otrzymuj najnowsze informacje ze świata Harper's Bazaar,
zniżki na zakupy oraz zaproszenia na wyjątkowe wydarzenia!
×
Warsztaty Women at Work

Wypełnij Formularz zgłoszeniowy na Warsztaty Women at Work

Cykl Women at Work skierowany jest do kobiet prowadzących własne firmy oraz zajmujących kierownicze i zarządcze stanowiska w przedsiębiorstwach *

Zapraszamy na warsztaty, które pozwolą odpowiedzieć na pytania:

  • Jak zdefiniować pozycję i rolę kobiet w biznesie?
  • Jak komunikować markę osobistą oraz markę liderki w biznesie?
  • W jaki sposób tworzyć i pielęgnować własny, biznesowy styl?
  • Jak skutecznie zarządzać wpływem, jaki nasz biznes wywiera na otoczenie oraz aktywnie włączyć się w proces tworzenia firm odpowiedzialnych społecznie?
  • Jak zapewnić stabilność i ciągłość własnego biznesu?
Administratorem podanych przez Panią danych osobowych jest Marquard Media Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (00-679) przy ul. Wilczej 50/52.
Pani dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane w celu wyłonienia uczestników i organizacji warsztatów Women at Work, a także, w przypadku wyrażenia zgody, w celach marketingowych.
Pani dane osobowe będą udostępnianie podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa oraz podmiotom współpracującym przy organizacji warsztatów.
Posiada Pani prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.

* Skontaktujemy się wyłącznie z wybranymi uczestniczkami w celu dokonania ostatecznej rejestracji.