Reklama

Torba Balenciaga wygląda dziwnie znajomo

Francuski dom mody przygotował swoją wersję niebieskiego shopera z Ikei.

Torba Balenciaga wygląda dziwnie znajomo Torba Balenciaga z kolekcji wiosna-lato 2017 / fot. ImaxTree / agencja Free

45 tysięcy razy droższa!

Kiedy internauci zobaczyli zdjęcia najnowszej Wielkiej torby na zakupy Arena z wiosenno-letniej kolekcji Balenciagi, nie mieli wątpliwości, że Demna Gvasalia, dyrektor artystyczny słynnego domu mody, inspirował się niebieską Fraktą, którą znajdziemy w każdym sklepie Ikei


Obie torby są duże, intensywnie niebieskie i mają po dwie pary uchwytów – krótsze i dłuższe. Oczywiście znajdziemy też różnice. Torba z Ikei jest wykonana w 100 procentach ze sztucznego tworzywa, a Arenę włoscy rzemieślnicy szyją z odpowiednio spreparowanej (charakterystyczne marszczenie na powierzchni) licowanej skóry jagnięcej. Jednak największe wrażenie robi przepaść cenowa dzieląca obie torby – Frakta kosztuje 1,99 zł, a za podstawową wersję niebieskiej Areny trzeba zapłacić ponad 45 tysięcy razy więcej (kosztuje ok. 90 tys.)! Za dodatkową opłatą możemy zamówić model premium, wyposażony w suwak i klamerkę, a co najważniejsze odpowiednio duże logo. 

 



Podczas gdy dom mody Balenciaga nie ustosunkował się do sugestii, że Arena to kopia Frakty, głos zabrali przedstawiciele firmy Ikea. Jej rzecznik oświadczył, że podobieństwo traktują jako wielkie wyróżnienie i dodał, że przecież ma nic równie wszechstronnego jak wielka niebieska torba.
 

Fakt, że „Wielka torba na zakupy Arena” ujrzała światło dzienne, nie dziwi, kiedy przyjrzymy się wcześniejszym projektom Gvasalii – T-shirtowi z logo DHL czy nowej wersji Levisów. 

Nie dalej jak w tym roku Balenciaga wprowadził na rynek torbę przypominającą foliowe opakowanie na koc, a do kolekcji jesień-zima 2016 włączył olbrzymie torby w kolorowe pasy do złudzenia przypominające te, w których w Tajlandii nosi się... pranie. 

 

10 torebek, które zmieniły modę!

Reklama

Polecane wideo

Reklama
Skomentuj

Podobne tematy

Zobacz również

Reklama
...spróbować swoich sił w aktorstwie jak modelka Suki Waterhouse?
Reklama

Najnowsze artykuły

Reklama
×
Zarejestruj się w Klubie VIP Harper's Bazaar
Wstąp do Klubu VIP i otrzymuj najnowsze informacje ze świata Harper's Bazaar,
zniżki na zakupy oraz zaproszenia na wyjątkowe wydarzenia!
×
Warsztaty Women at Work

Wypełnij Formularz zgłoszeniowy na Warsztaty Women at Work

Cykl Women at Work skierowany jest do kobiet prowadzących własne firmy oraz zajmujących kierownicze i zarządcze stanowiska w przedsiębiorstwach *

Zapraszamy na warsztaty, które pozwolą odpowiedzieć na pytania:

  • Jak zdefiniować pozycję i rolę kobiet w biznesie?
  • Jak komunikować markę osobistą oraz markę liderki w biznesie?
  • W jaki sposób tworzyć i pielęgnować własny, biznesowy styl?
  • Jak skutecznie zarządzać wpływem, jaki nasz biznes wywiera na otoczenie oraz aktywnie włączyć się w proces tworzenia firm odpowiedzialnych społecznie?
  • Jak zapewnić stabilność i ciągłość własnego biznesu?
Administratorem podanych przez Panią danych osobowych jest Marquard Media Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-305), Aleje Jerozolimskie 142A.
Pani dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane w celu wyłonienia uczestników i organizacji warsztatów Women at Work, a także, w przypadku wyrażenia zgody, w celach marketingowych.
Pani dane osobowe będą udostępnianie podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa oraz podmiotom współpracującym przy organizacji warsztatów.
Posiada Pani prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.

* Skontaktujemy się wyłącznie z wybranymi uczestniczkami w celu dokonania ostatecznej rejestracji.