5 polskich marek, bez których nie obejdziesz się w te wakacje

Najmodniejsze letnie sukienki, kostiumy kąpielowe i kapelusze!

5 polskich marek, bez których nie obejdziesz się w te wakacje fot. parishendzel.com

Jeśli jeszcze ich nie znacie, pora nadrobić zaległości! Bo ubrania i dodatki, jakie oferują, idealnie pasują do... wakacyjnej walizki.

 

Boho

Flagowy produkt tej krakowskiej marki, założonej w 2010 roku przez Małgosię Bochenek, to bawełniana bluza z kapturem – obowiązkowo cała w kwiatach (tak się składa, że to jeden z najmodniejszych wzorów w tym sezonie). Zaczęło się od jednej, którą założycielka marki uszyła dla siebie. Zainteresowanie, jakim się cieszyła, przeszło wszelkie oczekiwania. To ośmieliło Bochenek do stworzenia własnej marki. Dziś w ofercie znajdziemy także luźne sukienki, płaszcze oversize, kwieciste garnitury czy spodnie-dzwony. Wszystkie, zgodnie z nazwą marki, w stylu boho, który – choć modny już od kilku sezonów – chyba nigdy nam się nie znudzi!

Dobra wiadomość dla warszawiaków: od 18 maja ubrania marki można kupić na Mysiej 3!

 

fot. boho.lu

 

Bodymaps

Wakacje bez kostiumu kąpielowego? Niemożliwe! Poszukując ideału, warto zapoznać się z ofertą Bodymaps – młodej marki założonej przez absolwentkę warszawskiej Katedry Mody, Ewę Stępnowską. Jej specjalizacja to właśnie kostiumy, o klasycznych krojach, ale z akcentami retro (z lat. 50., 60. czy 70.). Pierwsze modele były bardzo kolorowe, przypominały mozaikę, jaką można było zobaczyć na przedwojennych basenach. W najnowszej kolekcji „Evergreens” dominują jednak zgaszone, wysmakowane odcienie zaczerpnięte z natury. Jeśli szukacie stroju jednoczęściowego, lepiej nie mogliście trafić! Ciekawostka: kostiumy otrzymały imiona po legendach muzyki: Billie Holiday, Betty Carter czy Niny Simone.

 

fot. bodymaps.pl

 

Paris + Hendzel Handcrafted Goods

Przed nadmiernym słońcem warto skryć się pod daszkiem bejsbolówek lub pięciopanelówek z metką Paris + Hendzel Handcrafted Goods. Do wyboru modele gładkie lub w modne obecnie florystyczne wzory. Hit tegorocznych wakacji? Słomkowe kapelusze! Do wyboru fasony bolero lub fedora. W kilku wariantach kolorystycznych. Wszystkie nakrycia głowy robione są ręcznie z najwyższej jakości naturalnych materiałów zgodnie z zasadami tradycyjnego rzemiosła. Kolejny atut? Designerskie opakowanie.

 

fot. parishendzel.com

 

Trend z wybiegu: Tropikalne motywy

Mapaya

Podróże są zakodowane w DNA tej krakowskiej marki. A to dlatego, że jej założycielka Martyna Wilde nieustannie kursuje między Polską a Tajlandią. To właśnie w dalekiej Azji powstają zwiewne sukienki w etniczne wzory (mini i maksi), charakterystyczna dla regionu biżuteria, ikatowe kimona czy ręcznie wyplatane koszyczki (w tym sezonie nosimy je zamiast torebek). Wytwarzają je niewielkie manufaktury, zatrudniające lokalnych rzemieślników (także niepełnosprawnych) i, obowiązkowo, przestrzegające zasad Sprawiedliwego Handlu (Fair Trade). Możemy być więc pewni, że ludzie, którzy robią nasze ubrania, otrzymają odpowiednie wynagrodzenie. Śmiało zaglądajcie więc do krakowskiego butiku Mapaya przy ul. Józefa 3 (na Kazimierzu).

 

 

Orska

Tej projektantki chyba nie trzeba nikomu przedstawiać. W końcu jej biżuteria już od kilku lat cieszy się niesłabnącą popularnością. Nas szczególnie ujęła najnowsza kolekcja Bali, która – jak sama nazwa wskazuje – powstała pod wpływem wyprawy do Indonezji. To właśnie tam Anna Orska nawiązała współpracę z lokalnymi artystami, którzy pomogli jej stworzyć rzeźbiarską biżuterię z regionalnymi motywami w roli głównej. Stąd właśnie wisiory w kształcie ptasich dziobów, skrzydeł albo szponów, czaszek lub totemów. W głębokim hebanowym odcieniu.

 

fot. orska.pl

Reklama

Polecane wideo

Reklama
Skomentuj

Podobne tematy

Zobacz również

Reklama
...nauczyć się pięciu języków jak modelka Andrea Diaconu?
Reklama

Najnowsze artykuły

Reklama
Reklama
×
Zarejestruj się w Klubie VIP Harper's Bazaar
Wstąp do Klubu VIP i otrzymuj najnowsze informacje ze świata Harper's Bazaar,
zniżki na zakupy oraz zaproszenia na wyjątkowe wydarzenia!
×
Warsztaty Women at Work

Wypełnij Formularz zgłoszeniowy na Warsztaty Women at Work

Cykl Women at Work skierowany jest do kobiet prowadzących własne firmy oraz zajmujących kierownicze i zarządcze stanowiska w przedsiębiorstwach *

Zapraszamy na warsztaty, które pozwolą odpowiedzieć na pytania:

  • Jak zdefiniować pozycję i rolę kobiet w biznesie?
  • Jak komunikować markę osobistą oraz markę liderki w biznesie?
  • W jaki sposób tworzyć i pielęgnować własny, biznesowy styl?
  • Jak skutecznie zarządzać wpływem, jaki nasz biznes wywiera na otoczenie oraz aktywnie włączyć się w proces tworzenia firm odpowiedzialnych społecznie?
  • Jak zapewnić stabilność i ciągłość własnego biznesu?
Administratorem podanych przez Panią danych osobowych jest Marquard Media Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-305), Aleje Jerozolimskie 142A.
Pani dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane w celu wyłonienia uczestników i organizacji warsztatów Women at Work, a także, w przypadku wyrażenia zgody, w celach marketingowych.
Pani dane osobowe będą udostępnianie podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa oraz podmiotom współpracującym przy organizacji warsztatów.
Posiada Pani prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.

* Skontaktujemy się wyłącznie z wybranymi uczestniczkami w celu dokonania ostatecznej rejestracji.