10 sekretów Tiffany'ego: co warto wiedzieć o ulubionej marce Audrey Hepburn

Co sławna marka jubilerska ma wspólnego z Marią Antoniną, Andym Warholem i magazynem Harper's Bazaar? Oto wyjątkowe zdarzenia, które tworzyły i tworzą legendę Tiffany’ego.

10 sekretów Tiffany'ego: co warto wiedzieć o ulubionej marce Audrey Hepburn fot. Getty Images

1. Nazwa Tiffany & Co. pierwotnie brzmiała Tiffany & Young. Pierwszy sklep założyli bowiem w 1837 roku dwaj przyjaciele: dwudziestopięcioletni Charles Lewis Tiffany i John B. Young. Nie udałoby im się to zresztą, gdyby nie pomoc ojca Charlesa, który na rozwój niewielkiego biznesu przeznaczył tysiąc dolarów. Początkowo w sklepie sprzedawane były różne towary, między innymi artykuły papiernicze. Szybko stał się on jednak butikiem dla modnych dam, które znajdowały w nim amerykańską, nowoczesną biżuterię. Bardzo wyróżniała się na tle brytyjskiego, wiktoriańskiego stylu, lubującego się w przesadnym zdobnictwie.


2. Dziesięć lat później firma zdecydowała się na ryzykowny dla budżetu ruch – po obaleniu francuskiej monarchii wykupiła część królewskiego skarbca, między innymi klejnoty koronne i bogato zdobiony gorset należący podobno do Marii Antoniny. Od tamtej pory Tiffany'ego nazywa się królem diamentów.

 

11 ikon stylu i ich ulubione perfumy


3. Kultowy już model pierścionka zaręczynowego – prosta obrączka z okrągłym diamentem – przedstawiony został przez firmę Tiffany w 1886 roku. Do dzisiaj jest to najbardziej popularna biżuteria, jaką kupują mężczyźni, chcąc poprosić ukochaną o rękę.


4. Przy okazji filmu Śniadanie u Tiffany’ego z Audrey Hepburn w roli Holly Golightly właściciele sklepu jubilerskiego po raz pierwszy zgodzili się na wprowadzenie do wnętrz kamery. Na czas nagrywania scen  zatrudniono jednak aż czterdziestu ochroniarzy, by pilnowali bezcennego towaru.


5. To właśnie firma Tiffany odświeżyła Wielką Pieczęć Stanów Zjednoczonych z lat 80. XIX wieku, która do dzisiaj drukowana jest na banknocie jednodolarowym.


6. Przesyłanie katalogów pocztą – to też zapoczątkował Tiffany. Błękitnoturkusowe Blue Books trafiały do domów już od 1845 roku. Co ciekawe, amerykańska marka zastrzegła prawnie ten charakterystyczny odcień morskiego.

 

Suknie ślubne Jackie Kennedy, Audrey Hepburn i innych ikon stylu


7. W 2008 roku, razem z japońską marką Softbank Mobile, Tiffany zaprojektował jeden z najdroższych telefonów świata. Za wysadzany czterystoma diamentami gadżet trzeba było zapłacić sto tysięcy dolarów.


8. Tiffany chętnie zaprasza do współpracy wielkich artystów. W latach pięćdziesiątych świąteczne kartki zaprojektował dla firmy Andy Warhol. Dziś ich ceny zaczynają się od sześciu tysięcy dolarów.


9. Chińska porcelana, na której jada się w Białym Domu, to również projekt Tiffany & Co.


10.  W tym roku marka Tiffany świętuje 180-lecie. Z tej okazji, razem z magazynem Harper’s Bazaar, obchodzącym 150. urodziny, zorganizowała wyjątkowe wydarzenie. 20 kwietnia w samym sercu Nowego Jorku, na Empire State Building, wyświetlono 150 ikonicznych zdjęć pochodzących z najstarszego na świecie magazynu o modzie. 

Reklama

Polecane wideo

Legendarny styl Audrey Hepburn

Audrey Hepburn w ulubionej małej cz...
Audrey Hepburn w ulubionej małej czarnej / fot. Getty Images
Reklama
Skomentuj

Podobne tematy

Reklama
...studiować nanotechnologii jak modelka Nadja Bender?
Reklama

Najnowsze artykuły

Reklama
Reklama
×
Zarejestruj się w Klubie VIP Harper's Bazaar
Wstąp do Klubu VIP i otrzymuj najnowsze informacje ze świata Harper's Bazaar,
zniżki na zakupy oraz zaproszenia na wyjątkowe wydarzenia!
×
Warsztaty Women at Work

Wypełnij Formularz zgłoszeniowy na Warsztaty Women at Work

Cykl Women at Work skierowany jest do kobiet prowadzących własne firmy oraz zajmujących kierownicze i zarządcze stanowiska w przedsiębiorstwach *

Zapraszamy na warsztaty, które pozwolą odpowiedzieć na pytania:

  • Jak zdefiniować pozycję i rolę kobiet w biznesie?
  • Jak komunikować markę osobistą oraz markę liderki w biznesie?
  • W jaki sposób tworzyć i pielęgnować własny, biznesowy styl?
  • Jak skutecznie zarządzać wpływem, jaki nasz biznes wywiera na otoczenie oraz aktywnie włączyć się w proces tworzenia firm odpowiedzialnych społecznie?
  • Jak zapewnić stabilność i ciągłość własnego biznesu?
Administratorem podanych przez Panią danych osobowych jest Marquard Media Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-305), Aleje Jerozolimskie 142A.
Pani dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane w celu wyłonienia uczestników i organizacji warsztatów Women at Work, a także, w przypadku wyrażenia zgody, w celach marketingowych.
Pani dane osobowe będą udostępnianie podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa oraz podmiotom współpracującym przy organizacji warsztatów.
Posiada Pani prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.

* Skontaktujemy się wyłącznie z wybranymi uczestniczkami w celu dokonania ostatecznej rejestracji.