Reklama

Czy haute couture ma jeszcze znaczenie?

Pytanie to powraca nieustannie w czasie pokazów wysokiego krawiectwa.

Czy haute couture ma jeszcze znaczenie? Czy haute couture ma jeszcze znaczenie? / źrodło: youtube.com

W branży mody nie ma bardziej elitarnego grona. Decydują o tym przede wszystkim rygorystyczne zasady i warunki, które trzeba spełnić. Wśród nich są takie wymogi jak: zatrudnianie minimum 15 osób, posiadanie atelier w Paryżu i pokazywanie corocznie dwóch kolekcji w czasie tygodnia mody haute couture (a rezygnacja z któregoś z nich jest równoznaczna z wykreśleniem z zacnego grona). Dlatego jedynie około 30 marek na świecie może pochwalić się mianem twórców wysokiego krawiectwa. I choć projektują kreacje za setki tysięcy złotych, to dziś jedno jest pewne – haute couture ma się naprawdę dobrze. Jean Paul Gaultier oraz duet Victor&Rolf porzucili dla niego kolekcje ready-to-wear. W minionym sezonie Fendi zadebiutowało w tej dziedzinie, a Saint Laurent ogłosiło wielki powrót do wysokiego krawiectwa. I choć haute couture rządzi się zupełnie innymi prawami niż kolekcje z kategorii gotowych do noszenia, to nabywców na suknie za setki tysięcy złotych nie brakuje, a tygodnie mody – jak ten, który dziś właśnie się zakończył – cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem. O tym, dlaczego haute couture ma jeszcze znaczenie i w jakim obecnie punkcie się znajduje, amerykańskiej stacji CNN opowiedziała redaktor naczelna Harper's Bazaar UK, Justine Picardie.

Reklama

Polecane wideo

Reklama
Skomentuj

Podobne tematy

Zobacz również

Reklama
...nauczyć się pięciu języków jak modelka Andrea Diaconu?
Reklama

Najnowsze artykuły

Reklama
×
Zarejestruj się w Klubie VIP Harper's Bazaar
Wstąp do Klubu VIP i otrzymuj najnowsze informacje ze świata Harper's Bazaar,
zniżki na zakupy oraz zaproszenia na wyjątkowe wydarzenia!
×
Warsztaty Women at Work

Wypełnij Formularz zgłoszeniowy na Warsztaty Women at Work

Cykl Women at Work skierowany jest do kobiet prowadzących własne firmy oraz zajmujących kierownicze i zarządcze stanowiska w przedsiębiorstwach *

Zapraszamy na warsztaty, które pozwolą odpowiedzieć na pytania:

  • Jak zdefiniować pozycję i rolę kobiet w biznesie?
  • Jak komunikować markę osobistą oraz markę liderki w biznesie?
  • W jaki sposób tworzyć i pielęgnować własny, biznesowy styl?
  • Jak skutecznie zarządzać wpływem, jaki nasz biznes wywiera na otoczenie oraz aktywnie włączyć się w proces tworzenia firm odpowiedzialnych społecznie?
  • Jak zapewnić stabilność i ciągłość własnego biznesu?
Administratorem podanych przez Panią danych osobowych jest Marquard Media Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-305), Aleje Jerozolimskie 142A.
Pani dane osobowe zostały przekazane dobrowolnie i będą przetwarzane w celu wyłonienia uczestników i organizacji warsztatów Women at Work, a także, w przypadku wyrażenia zgody, w celach marketingowych.
Pani dane osobowe będą udostępnianie podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa oraz podmiotom współpracującym przy organizacji warsztatów.
Posiada Pani prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.

* Skontaktujemy się wyłącznie z wybranymi uczestniczkami w celu dokonania ostatecznej rejestracji.