9 warzyw i owoców, które warto jeść regularnie, by mieć płaski brzuch
fot. Getty Images

9 warzyw i owoców, które warto jeść regularnie, by mieć płaski brzuch

Zapomnicie o uczuciu ciężkości
04.10.2018

Wy też macie słabość do słonego i wędzonego jedzenia? Niestety, sprawia, że w naszym organizmie kumuluje się woda, powodując, że czujemy się ociężałe. Podobny efekt wywołują zresztą zmiany hormonalne w ciągu cyklu. Jest jednak sposób, by zawsze cieszyć się płaskim brzuchem. Wystarczy do swojej codziennej diety wprowadzić warzywa i owoce... o moczopędnym działaniu, które pomogą wam pozbyć się nadmiaru wody, aktywizując nerki. Zamiast więc iść do apteki po suplementy diety, odwiedźcie pobliski warzywniak. Ogólna zasada – sięgajcie po te warzywa i owoce, które mają dużo wody i potasu. Najlepiej regulują gospodarkę sodu w naszym organizmie, a to on jest głównym winowajcą uczucia ciężkości. Podpowiadamy, co włożyć do koszyka.

1. Szparagi

Ich moczopędne działanie znali już starożytni Grecy i Rzymianie. Zaleca się jeść je zwłaszcza przed miesiączką. Pomagają też zapobiegać reumatyzmowi.

2. Buraki

Dzięki dużej zawartości witaminy C mają także działanie przeciwzapalne.

3. Kapusta

Zaskoczenie? A jednak! Zupa z kapusty jest też jedną z podstawowych pozycji w menu osób, pragnących zgubić zbędne kilogramy. Nie tylko pomaga pozbyć się nadmiaru wody z organizmu, ale i reguluje poziom cukru we krwi. Ciekawostka? Starożytni Rzymianie stosowali ją jako antidotum na kaca.

4. Seler

5. Żurawina

Ma moczopędne działanie, ale i pomaga uporać się z infekcjami pęcherza.

6. Zielone ogórki

Dzięki zawartości specjalnych enzymów potrafią poradzić sobie ze wszelkimi obrzękami. To właśnie dlatego maseczkę z ogórków nakładamy na opuchnięte oczy.

7. Czosnek

Z organizmu usuwa nie tylko nadmiar wody ale i toksyny.

8. Pietruszka

Spróbujcie naparu z natki, potrafi zdziałać cuda!

9. Arbuz

W 92 % składa się z wody, a więc i doskonale orzeźwia. Uwaga na dużą zawartość cukru!

Polecane wideo

Komentarze

Polecane dla Ciebie