Co jeść (a czego nie), by raz na zawsze pozbyć się cellulitu?

Co jeść (a czego nie), by raz na zawsze pozbyć się cellulitu?

Nie wymaga to wielkich poświęceń.
10.06.2019

Czym jest cellulit i jak się go pozbyć?

Cellulit, zwany inaczej skórką pomarańczową to jeden z najczęstszych defektów urody, na jaki narzekają kobiety – i to niezależnie od noszonego rozmiaru. Przyczyna zgrubień, będących zgromadzoną pod skórą tkanką tłuszczową, pojawiających się najczęściej na udach i pośladkach, a także na brzuchu i ramionach, jest nieprawidłowe krążenie, nadmiar toksyn w organizmie czy zaburzone działanie estrogenów (kobiecych hormonów płciowych). I choć wiadomo już, że nie jest on spowodowany nadwagą (choć niewątpliwie jest to czynnik sprzyjający), dieta ma w jego powstawaniu ogromne znaczenie. Pozwala też się go pozbyć. Co jeść, a czego nie, by zapomnieć o cellulicie raz na zawsze?

6 rzeczy, które sprawiają, że czujesz się ociężała, mimo że zdrowo się odżywiasz.

Czego nie jeść, mając cellulit?

Zacznijmy od tego, czego lepiej unikać. Na szczęście lista nie jest zbyt długa, choć nie spodoba wam się jeśli należycie do fanek słodyczy. Nadmiar cukru jest bowiem jednym z głównych sprzymierzeńców cellulitu. Należą do nich także: żywność przetworzona, potrawy smażone, białe pieczywo, czerwone mięso (zwłaszcza to z hodowli przemysłowej), napoje gazowane, a także sól, która zatrzymuje wodę w organizmie, bo to właśnie nadmiar wody w naszym ciele, sprzyja pojawieniu się cellulitu. Lepiej unikać także papierosów, kawy i alkoholu – głównych winowajców powstawania toksyn. 

Dieta, która pozwala pozbyć się cellulitu

Co nam zostaje? Nie można narzekać. Dietetycy zalecają menu bogate w błonnik, kwasy Omega-3, witaminy – na czele z witaminą C oraz minerały, takie jak krzem i potas, czyli wszystko to, co usprawnia przemianę materii (utrata wagi może być więc dodatkową korzyścią). Gdzie znajdziecie to wszystko? Przede wszystkim jedzcie warzywa i owoce (to najlepsze źródło błonnika i witamin jednocześnie). Szczególnie polecamy: marchewkę, pietruszkę, seler, paprykę i pomidory. A także awokado – zawierające zdrowe tłuszcze korzystne dla skóry. Oprócz tego do menu warto wprowadzić: oliwę z oliwek, jajka (białko), orzechy, chude ryby oraz pełnoziarniste pieczywo i kasze. Pora pokochać też zioła. Napary ze skrzypu polnego, pokrzywy, jałowca czy kwiatu bzu pomogą pozbyć się nadmiaru wody, a rumianek, szałwia czy lukrecja sprawdzą się jako składnik antycellulitowych kosmetyków. 

Najlepsze pomysły na idealną formę i piękną skórę po trzydziestce.

fot. Getty Images

Przykładowe menu? Na śniadanie – jogurt z płatkami owsianymi i owocami, na obiad – łosoś z ryżem i szparagami, na kolację  – sałatka z jarmużu, pomidorów, orzechów i awokado skropiona oliwą z oliwek. Jeśli lubicie, możecie dodać też jajka. Brzmi smacznie? Jasne! A do działa cuda. Przekonajcie się na własnej skórze.

Polecane wideo

Komentarze

Polecane dla Ciebie