Raf Simons w Calvin Klein!
fot. materiały prasowe Calvin Klein

Raf Simons w Calvin Klein!

Amerykańska marka ma nowego dyrektora kreatywnego!
02.08.2016

A jednak! Po miesiącach spekulacji, które w ostatnich tygodniach przybrały jeszcze na sile, już wiadomo, że w marce Calvin Klein otwiera się nowy rozdział. Raf Simons oficjalnie objął tam stanowisko dyrektora kreatywnego! Kilkanaście dni temu po raz pierwszy pojawiła się pogłoska, że superutalentowany Belg pracę rozpocznie już 2 sierpnia. I sprawdziło się. Dziś zmiany potwierdzono na wszystkich kanałach marki w mediach społecznościowych. Pierwszą kolekcję w nowych barwach zaprojektuje na sezon jesień-zima 2017/2018. Wiadomo też, że będzie się to wiązać z odświeżeniem strategii marki.

Raf Simons w październiku ubiegłego roku zrezygnował z roli dyrektora kreatywnego w domu mody Dior.

Musimy przyznać, że nie możemy doczekać się jego debiutanckiej kolekcji dla Calvina Kleina!

 

 

Calvin Klein, Inc. today announced the appointment of Raf Simons as Chief Creative Officer of the brand, effective immediately. ⠀ Mr. Simons will lead the creative strategy of the Calvin Klein brand globally across the Calvin Klein Collection, Calvin Klein Platinum, Calvin Klein, Calvin Klein Jeans, Calvin Klein Underwear and Calvin Klein Home brands. As part of his role as Chief Creative Officer, Mr. Simons will oversee all aspects of Design, Global Marketing and Communications, and Visual Creative Services. Mr. Simons’ first collections will debut for the Fall 2017 season. ⠀ The appointment of Mr. Simons as Chief Creative Officer marks the implementation of Calvin Klein’s new global creative strategy, announced in April 2016, to unify all Calvin Klein brands under one creative vision. The strategy comes as part of a global evolution of the Calvin Klein brand, which began with the reacquisition of the Calvin Klein Jeans and Calvin Klein Underwear businesses in 2013. As Calvin Klein looks to grow the brand to $10 billion in global retail sales, this new leadership is intended to further strengthen the brand’s premium positioning worldwide and pave the way for future long-term global growth. ⠀ The arrival of Raf Simons as Chief Creative Officer signifies a momentous new chapter for Calvin Klein,” said Steve Shiffman, CEO of Calvin Klein, Inc. “Not since Mr. Klein himself was at the company has it been led by one creative visionary, and I am confident that this decision will drive the Calvin Klein brand and have a significant impact on its future. Raf’s exceptional contributions have shaped and modernized fashion as we see it today and, under his direction, Calvin Klein will further solidify its position as a leading global lifestyle brand.” ⠀ As part of the creative strategy for the apparel and accessories business, Calvin Klein also announced the hire of Pieter Mulier as Creative Director, reporting directly to Mr. Simons. Mr. Mulier will be responsible for executing Mr. Simons' creative and design vision for all men’s and women’s apparel and accessories lines within the Calvin Klein brand.

Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Calvin Klein (@calvinklein) 2 Sie, 2016 o 7:00 PDT

Polecane wideo

Komentarze

Polecane dla Ciebie