7 rzeczy, dla których straciłyśmy głowę w 2018, by w 2019 upewnić się, że to prawdziwa miłość
fot. ImaxTree / agencja Free

7 rzeczy, dla których straciłyśmy głowę w 2018, by w 2019 upewnić się, że to prawdziwa miłość

Wyniki sprzedaży mówią same za siebie.
03.01.2019

Czasem są to konkretne ubrania i dodatki, innym razem rzeczy, które wpisują się w popularne zjawiska i długofalowe tendencje. Nie ma to jednak znaczenia, liczy się przede wszystkim to, że w 2018 roku kompletnie straciłyśmy dla nich głowę. Potwierdzeniem są wyniki sprzedaży największych prestiżowych butików online, takich jak Net-A-Porter, MatchesFashion czy eBay. To właśnie one są najlepszym wyznacznikiem tego, które z pomysłów projektantów przyjęły się naprawdę, czyli... do czego wzdycha ulica. A nie jest to tylko przelotne zauroczenie. Te 7 trendów pokochałyśmy miłością prawdziwą. I zanosi się na poważny związek. 

7 dominujących trendów 2018 roku, które zostaną z nami na dłużej

1. Sztuczne futra i ekoskóry

Świadomość konsumencka rośnie! Dokonując swoich wyborów coraz częściej myślimy nie tylko o ekologii, ale i o... zwierzętach. To właśnie dlatego, wybieramy sztuczne futra i ekoskóry, zamiast sięgać po ich naturalne, mniej etyczne odpowiedniki. Projektanci mody idą nam na rękę. Marek, które zadeklarowały, że zaprzestaną wykorzystywania w swoich kolekcjach naturalnych futer, jest coraz więcej. Wśród nich między innymi: Gucci, Michael Kors czy Versace. Zakaz produkcji futer wprowadziły też całe miasta – San Francisco czy Los Angeles. A spodziewamy się, że to dopiero początek. Alternatywa? Skóry wegańskie, tkaniny organiczne albo z recyklingu. Albo dobrze nam znane sztuczne futerka, które w minionym roku zanotowały stuprocentowy wzrost sprzedaży. Ci, którzy w nie zainwestowali, nie pożałują, trend nie straci na sile. 

7 dominujących trendów na wiosnę, podpatrzonych podczas New York Fashion Week.

fot. ImaxTree / agencja Free

2. Sneakersy

Balenciaga, Vetements czy Common Projects mają powody do zadowolenia. Toporne sneakersy „po tacie” (od modelu Triple S po skarpetobuty projektu Vetements dla Reeboka) były najpopularniejszym chyba obuwiem minionego roku. Bo, że najczęściej kupowanym, to pewne. I nie zanosi się na zmianę. W końcu, która z nas nie chce, będąc w zgodzie z trendami, czuć się naprawdę komfortowo. 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Balenciaga (@balenciaga) on

3. Szorty cyklisty

Początkowo spoglądałyśmy na nie dosyć krytycznie, skoro jednak w latach 90. nosiła je sama księżna Diana, nie mogą być chyba takie złe. Zwłaszcza, że przekonały się do nich także Kim Kardashian, Emily Ratajkowski i Bella Hadid. Spodenki cyklisty, choć zadebiutowały na wybiegach już jakiś czas temu, na fali powrotu stylu sprzed dwóch dekad, teraz królowały w kolekcjach projektantów. Na wiosnę-lato 2019 lansowali je m.in. Fendi, Roberto Cavalli, Maryam Nassir Zadeh, Jacquemus, Acne, a nawet Chanel. Już można je kupić także w popularnych sieciówkach. 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

TRENDING: #cyclingshorts & #croptops / #thedoublevclothing

A post shared by thedoubleVclothing (@thedoublevclothing) on

4. Stare dobre Céline

Jeśli należycie do psychofanek Phoebe Philo, zapewne także przyczyniłyście się do tego zjawiska. Luksusowe butiki internetowe zauważyły bowiem gwałtowny wzrost sprzedaży ubrań Céline, i świadomie piszemy słowo z akcentem, bo chodzi o ubrania i dodatki z dawnych kolekcji marki – zaprojektowane zanim stery w domu mody objął Hedi Slimane. Nostalgia jeszcze trochę potrwa. Zamiłowanie do minimalistycznych, nowoczesnych i zabudowanych krojów to miłość aż po grób. Czego potwierdzeniem jest pojawienie się na Instagramie, takich profili jak @oldceline.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Security blanket

A post shared by OLD CÉLINE (@oldceline) on

5. Torby na pasku

Bardziej elegancka wersja popularnych w latach 80. nerek, nie traci na popularności. Wcześniej lansowali je głównie Gucci, Louis Vuitton i Chanel, teraz propagatorów torebek noszonych w talii jest więcej. Na przykład Dior, który w wersji na pasku lansuje swoją legendarną Saddle Bag

6. Marynarki

Czy one kiedykolwiek wychodzą z mody? Raczej nie, w końcu są atrybutem każdej nowoczesnej kobiety, zwłaszcza tej pracującej w biurze. Nic dziwnego, że sprzedają się świetnie. Zawsze. 

fot. ImaxTree / agencja Free

7. Projekty Instamarek

Ganni, Stine Goya, By Far, Staud czy Les Reveries to tylko niektóre marki, które zaistniały dzięki Instagramowi. I „zaistnieć” to mało powiedziane – one zrobiły prawdziwą furorę! Przede wszystkim za sprawą swoich, bardzo fotogenicznych akcesoriów. Na Instagramie perełek poszukiwać będziemy także w 2019 roku. Od tego nie ma odwrotu. 

Polecane wideo

Komentarze

Polecane dla Ciebie