Branża mody żartuje, że Zara kopiuje Bazaar
fot. Getty Images

Branża mody żartuje, że Zara kopiuje Bazaar

Zauważyłyście?
30.01.2019

Jeśli wczoraj robiłyście zakupy online w hiszpańskiej sieciówce, na pewno zwróciłyście uwagę, że w miejsce dobrze wam znanego logo pojawiło się nowe, które... coś wam przypomina. Zwłaszcza, jeżeli jesteście stałymi czytelniczkami Harper's Bazaar (a jesteście, prawda?). Nie tylko wy miałyście tego dnia takie wrażenie. Zbieżność logotypów dostrzegła cała branża mody. I nie mogła sobie odmówić drobnych żartów w Internecie. Ale po kolei...

Meghan Markle nie chciała kupować nic w Zarze. Urządziła nawet Zara Sayonara Party!

Zara ma nowe logo. Łudząco podobne do logo Bazaar!

Na fali mody na zmianę logotypu, która dopadła już takie marki jak: Burberry, Balmain czy Celine, także Zara postanowiła odświeżyć swój znak graficzny. O pomoc poproszono Fabiena Barona, francuskiego reżysera i dyrektora artystycznego, regularnie współpracującego z najważniejszymi magazynami modowymi na świecie, w tym właśnie z Harper's Bazaar, z którym związał się w 1992 roku, wprowadzając nowatorskie zmiany w szatę graficzną tytułu. I wygląda na to, że jest do niej bardzo przywiązany, ponieważ, projektując nowe logo dla hiszpańskiej sieci postawił na tę samą czcionkę, która występuje w logo Bazaar (font z rodziny Didot). 

Od razu rzuciło się to w oczy założycielom @diet_prada, profilu na Instagramie, którego misją jest wyłapywanie wszelkich nadmiernych „podobieństw” w branży. Którzy zrobili na ten temat zabawne InstaStories. Zresztą, zobaczcie sami:

Pippa Middleton w klasycznym płaszczu z Zary.

Premiera nowego logotypu Zary zbiegła się z wypuszczeniem na światło dzienne pierwszych zdjęć z najnowszych kampanii marki (kolekcji damskiej, męskiej i dziecięcej). Jak podoba wam się w nowym wydaniu? 

fot. zara.com

Polecane wideo

Komentarze

Polecane dla Ciebie