

Amerykański Harper's Bazaar donosi, że z najnowszych badań wynika, że kobiety, które do pracy przychodzą w widocznym makijażu są postrzegane jako słabszy materiał na liderkę. Te, które nie zwracają uwagi na najnowsze trendy mają większe szanse na wyższe stanowiska.
Esther James i Shauny Jenkinsz Uniwersytetu Abertay w Dundee przeanalizowały szesnaście wizerunków przedstawiających kobiety w różnych wersjach makijażu. Badane osoby oceniały kobiety na podstawie sposobu w jaki się malują. Ankietowani obu płci wybierali osoby, które z ich punktu widzenia miały u nich większy autorytet.
„Badania te są kontynuacją wcześniejszych prac w tej dziedzinie, które sugerowały, że makijaż wzmaga dominacyjny wizerunek kobiety. Kobietom «o ładnych twarzach» okazuje się większy szacunek”, komentuje Dr Christopher Watkins z wydziału psychologii Uniwersytetu Abertay.
Jednak z wyników najnowszych ankiet wynika, że makijaż u kobiet nie wzbudza zaufania i nie tworzy długotrwałego wrażenia. Te uznawane są za słabszych liderów. Kobiety, które nie malują się do pracy oceniane były na osoby bardziej wartościowe i budziły zaufanie jako osoby sprawujące wysokie stanowiska. Co Wy na to?
Komentarze